21 december 2014

Thuis



Grappig hoe het vakantiegevoel eerder meer dan minder lijkt, na thuiskomst. Vanuit Australie is het een uitputtingsslag, maar de vijf comfortabele uurtjes zonder tijdverschil vanaf de Canarische eilanden stelden niks voor. In de vrijdagavondtrein was het gezellig met een luiddruchtig groepje champagnedrinkende studenten. Het stukje naar huis lopen vanaf het station bood nog spektakel, met een over de kop geslagen auto, zwaailichten en bezopen fietsers: niet de aangeharkte appartementjes van het Hotel Calefornia-achtige resort. In m’n eigen huis is het prettig om alleen te zijn – in het hotel was het juist saai, een voortdurend wachten op anderen. Maar het vooruitzicht van weken, maanden, helemaal niet vliegen valt wel zwaar. Dan maar weer fietsen, en op zoek naar een geschikte gym.

3 opmerkingen:

  1. Het gaat dan inderdaad erg snel, altijd weer iets om op terug te kijken. Super toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt in ieder geval dat je het daar en hier naar het zin hebt. Home is where you are. Geniet van de feestdagen. Die vlieguren komen nog wel. Weet wel waar de leukste mensen trainen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben een blij mens, thuis of op vakantie, gelukkig (ook al ben ik nog zo kritisch). Kom alleen echt wel heel veel lucht tekort!
    Vrijdag ga ik ns bekijken of ze bij het wtc een beetje veilig met onze biometrie omgaan, en hoe het staat met de diaspora van leukste mensen. En uiteindelijk voeg ik me dan waarschijnlijk heel gemakzuchtig bij jullie aan de overkant. Dan hebben we daar vanzelf de allerleuksten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen